Oczywiście, że są... NASA jest na stałe monitoruje.
A na poważnie, to zapewne działa to tak, jak wizualizacja średniego spalania.
Zamieszczone przez Qgar
W Gdańsku u Plichty chcą ze mnie zedrzeć 105PLN po 10% rabacie i się zastanawiam czy nie zrobić wymiany oleju u Machudery w Łęczycy za 85PLN. Biorąc pod uwagę koszt dojazdu (30km - często bywam w Kutnie) wyjdzie na to samo, ale chyba nie dam zarobić zdziercom, to się może nauczą sensownie wyceniać usługi.
I za 20 zł chcesz coś komuś udowadniać? ......masz zawzięcie.
A policz to teraz procentowo: różnica jest ~20% (20 zł mniej z 105 zł) lub ~25% (20 zł więcej z 85 zł). Jeśli kolega często bywa w okolicach, w których może to zrobić taniej to dlaczego nie?
Jestem podobnego zdania, i nie chodzi tu o bycie centusiem. Jeśli konkurencja może zrobić to taniej to wybieram ich. Jeśli raz, drugi i trzeci ludzie po usłyszeniu ich ceny powiedzą nie to sami cenę zmienią. A i jestem prawie pewien że jak powiedz im że inny salon zrobi to w lepszej cenie to oni dadzą taką samą.
Basik_, Dadzą jak dadzą. Spróbować zawsze można.
Ja obdzwoniłem wiele serwisów Skody jak szukałem ceny na rozrząd, który mnie czeka do wiosny i kolesie nie są zbyt skłonni do negocjacji, upustów. Wyznaję zasadę, jak kolega, żeby samemu nie stracić, ale nie dać zarobić oszustom czy cwaniakom. Te jadę dalej byle się dojazd kalkulował.
Ale najważniejsze - jak jest poważna robota, to nie ma co kombinować, trzeba zapłacić frycowe byle dobrze zostało zrobione. :|
Wyznaję zasadę, jak kolega, żeby samemu nie stracić, ale nie dać zarobić oszustom czy cwaniakom.
A dlaczego zaraz tak ostro? Może po prostu koszty utrzymania tego salonu są akurat wyższe niż innego stąd takie różnice?
Rozumiem, że różnica w cenie byłaby 50% albo serwis by się zapierał, że żadne ASO taniej tego nie zrobi, to wtedy można się zastanowić, że coś tu nie gra.
Mieszkanie w Warszawie też będzie droższe niż to w Poznaniu, więc po co dawać zarabiać stolicy jak taniej można kupić w Poznaniu, a za różnicę w cenie dojeżdżać codziennie przez 20 lat pociągiem intercity??
I za 20 zł chcesz coś komuś udowadniać? ......masz zawzięcie.
Nie chodzi o te 20zł, bo kwota nie jest duża, ale spotkałem się z polityką cenową tego salonu przy zakupie samochodu. Otrzymałem najdroższą ofertę (ok.5% rabatu) na 6 salonów, w których pytałem o cenę. Ponieważ to salon, do którego mam najbliżej, to tam odbywałem jazdę testową. Zostałem przy tym profesjonalnie obsłużony, poświęcono mi sporo czasu - jazdę testową mogłem odbywać prawie przez cały dzień otwarcia salonu i przygotowano dla mnie 2 wersje samochodu, gdzie w salonie w Sopocie miałem wrażenie, że sprzedawca patrzy bym tylko nie chciał za daleko na tę jazdę pojechać. Ze względu na tę obsługę chciałem w tym salonie w Gdańsku samochód kupić - ale nie za tę cenę. Poszedłem więc chociaż osobiście podziękować za tę obsługę i jak powiedziałem, że to kwestia ceny, to nagle się udało z ceną zejść do najniższej oferty, jaką przedstawił mi nasz forumowy sprzedawca Danielcio (polecam, nie tylko ze względu na ofertę cenową, ale i obsługę na odległość - czas reakcji, kompletność odpowiedzi na telefon czy e-mail). Zresztą nie lepsze podejście w kwestii oferty cenowej było w Sopocie - widać tak pewnie w Trójmieście się pilnują.
Oferowanie produktu z minimalnym rabatem, gdy bez problemu daje się potem większy jak dla mnie wygląda tak, jakby szukano frajera, którego można wycisnąć, a tylko zorientowani się nie dadzą.
Zupełnym przeciwiństwem był salon Machudery w Łęczycy, gdzie uczciwie od razu przedstawiono mi ich maksymalną ofertę (rabat 9%), nie podlegała w zasadzie negocjacji - może bym jeszcze wywalczył jakieś dywaniki czy coś takiego. Nie była najniższa, ale wg mnie była bardzo uczciwie przygotowana.
I takiego podejścia bym oczekiwał też w innych salonach/serwisach.
Zresztą na części w Gdańsku też łaskawie udzielają mi 5% na podstawie ich karty, gdzie na te same części w salonie VW tuż obok na wejście dostaję 10% bez niczego.
Czasem mam wrażenie, że po prostu niektórym przedsiębiorcom nie zależy na klientach i dlatego, nie ze względu na zawzięcie chcę komuś coś udowadniać tylko po prostu wolę być uczciwie obsłużony
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Chris11, mowimy tu o 25% - jak orzy oleju i filtrze to tylko 25pln, to juz przy rozrzadzie oszczedzasz na tym ponad bak paliwa.. A skoro i tak jestes w okolicy, to czemu nie zaoszczedzic na tym takiej sumki?
Twoj przykład jest troche skrajny - doliczyc trzeba duza strate czasu codziennie - jakies 5h z zycia.. A w przypadku tej wymiany oleju to tak czy siak trzeba auto odstawic gdzies, wiec nic wiecej nie tracisz, bo i tak w tamtym rejonie jestes..
Chris11, To akurat było globalnie, bo dilerzy to jedno, sklepy to drugie i inne usługi to trzecie. Generalnie kwestia zależy od podejścia, bo niektórzy potrafią na bezczelnego powiedzieć, że jak nie pasuje cena to proszę szukać gdzie indziej. Takie postawy, gdzie ja grzecznie zagaduję, dają mi do zrozumienia, że trzeba podchodzić ostro, bo świat jest bezwzględny.
Poza tym, jeżeli 2-3 serwisy różnią się 20-30 zł, to znaczy, że trzymają się cenników serwisowych, a jak kolejny wali cenę 150 zł wyższa to lekka przesada.
Przykład przegięcia:
Dzwonie ile by kosztował serwis co roczny, to goście strzelają różnie, ale ok 400 zł. Dzwonię, do jednego z serwisów Krakowskich, a tam koleś wali, że 600 zł. Ja się pytam co tak drogo, a on mi wymienia różne rzeczy i w tym wymianę filtrów powietrza i kabinowy. Ja mówię, że mam świeże i nie potrzebuję, to on ze 400 zł. Wyszło na to, że te wymiana tych filtrów z filtrami wychodzi 200 zł, gdzie koszt materiałów to 1/3 kwoty. Na moje pytanie, dlaczego wymiana taka droga koleś mi puszcza ściemę, że to dużo roboty, a ja mu na to, że przecież kabinówka to 30 sekund wymiana, a powietrzny 2 minuty, bo trzeba odkręcić 6 śrubek. Więc koleś to niech sobie sam wymienię. Drażni mnie taka bezczelność, ponieważ sprawdzenie stanu filtra powietrza i kabinowego są w zakresie przeglądu, więc potrzeba tylko podmienić filtry, które tak czy siak są wyjmowane i wkładane.
Finalnie zrobiłem w Tarnowie, za 390 zł z wymianą płynu hamulcowego i wyczyszczeniem hamulców tylnych. Ich olej i filtr.
Dilerzy nauczeni są na bezczelnego wciskać ciemnotę każdemu, a jak się uda to zarobią, a jak się klient orientuje, to z wielką łaską opuści do wysokości innego serwisu.
Ale nieważne. Jak nie przypilnujesz swojego interesu to cię prawie każdy chce orżnąć. Najgorsze, że to "prawie" idzie z każdym rokiem w kierunku "każdy".
Macie rację Panowie dlatego ja przed każdą wizytą w serwisie orientuje się telefonicznie w innych serwisach co do kosztów żeby później nie pluć sobie w brodę, że zabuliłem jak za woły.
Macie rację Panowie dlatego ja przed każdą wizytą w serwisie orientuje się telefonicznie w innych serwisach co do kosztów żeby później nie pluć sobie w brodę, że zabuliłem jak za woły.
Cena to jedno a jakość usługi to drugie.
Ta sama usługa (przegląd na 30kk) w 3 różnych salonach Skody kosztuje odpowiednio 250pln, 350pln i 400pln. Pytanie tylko czy wszędzie wszystko wymieniają tak jak powinni...
@DigDug podobno w Krosnie w Gabło robią przeglady jako ASO masz jakies dowiadczenia bo odbiream na dniach O3 i przez 2 lata beda musial gdzies serwisowac a mieszkamy w tym samym mieście
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Ta sama usługa (przegląd na 30kk) w 3 różnych salonach Skody kosztuje odpowiednio 250pln, 350pln i 400pln. Pytanie tylko czy wszędzie wszystko wymieniają tak jak powinni...
No i tej jakości już tak łatwo nie sprawdzisz. Teoretycznie we wszystkich serwisach powinni lecieć wg listy kontrolnej z Elsy (taką przynajmniej dostałem odbierając auto), praktycznie to w większości przypadków nawet jak z tej listy korzystają, nie zdziwiłbym się jak tylko odhaczają punkty bez ich rzeczywistego wykonania.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Ja serwis Krosna jak jeszcze Skoda była olewałem, bo nie dawali być przy aucie, tylko robili co chcieli. Więc nie wiem jak robią. Teraz nie mają autoryzacji bo to serwis Kia, więc na gwarancji musisz ich sobie odpuścić. Po gwarancji można ich rozważyć, ale ich pieczątka nic nie znaczy, mimo że kolesie może i dobrze robią. Dla mnie oszczędność 50-100 zł na serwisie, gdzie jadę głównie po pieczątkę nie ma sensu. Stąd jadę do autoryzowanego serwisu.
Jeźdze więc do Tarnowa. Tarnów robi dobrze, z tym, że trzeba ich pilnować bo jeden mechanik robi wszystko z planem, drugi mi zlewał i dopisywał czynności których nie zrobił. Ale ponieważ jest możliwość stania przy aucie i podpatrywania stąd zrobią usługę dobrze.
Na koniec o VW Krosno. Jak dowiedziałem się o tym, że mają autoryzację Skody, to dzwoniłem do nich, ale kolesie mieli wyższe ceny niż Skoda. Więc nie brałem ich pod uwagę, a co najważniejsze, to wśród znajomych nie ma ten serwis dobrej opinii. Nawet kolega, który ma VW i robił u nich przegląd na wymianę rozrządu w 1,4 TSi wybiera się gdzie indziej.
Mimo, że Tarnów mnie wpieprzył, to polecam Ci tam jeździć. Bo jak zagadasz, to kolesie spuszczą Ci 50 zł że niby na przejazd. Dodatkowo siedzisz przy aucie i widzisz co Ci koleś robi, sam zobaczysz jak auto wygląda.
Dzieki za info kiedys robilem w Krosnie i mozna bylo stac przy aucie, pozniej w Rzeszowie ale tylko wymiana sprezyn nie mam dobrego wrazenia po tym. Trzeba bedzie sprobowac Tarnow.
BTW jakies spoty w okolicy robicie ?
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
A macie jakieś opinie o Mielcu? Mam do wyboru tylko Zgorzelec i Mielec i ciekawi mnie jak tam na podkarpaciu robią. Bo tu zdzierają niemiłosiernie, za każdą pierdołę grożą utratą gwarancji itd., a w Mielcu ostatnio bywam często.
adamusek, Z moich podejść do Krosna uzyskiwałem info, że nie można wchodzić na salę, bo takie mają procedury. Ale skoro mogłeś stać to nie wiem, mi nie chcieli pozwolić. :evil:
A spotów nie ma w okolicy, tzn. Jasło, Krosno. :|
[ Dodano: Sro 10 Wrz, 14 20:52 ] mac_aaron, Nie mam info o tych serwisach. Na forum Fabia są koledzy z Mielca, możesz tam popytać.
Jak wyglądał u Was przegląd przy 30k? Ile trwał? braliście własny olej? Kosztował 600-800 zł czy coś dopłacaliście?
ASO Porshe w Rudzie Śląskiej, przegląd na 30kk trwał ok 1,5h, dostalem liste z odznaczonymi punktami co zostało sprawdzone w samochodzie. Cenowo też mnie zaskoczyli - przegląd 30kk, wymiana oleju, wymiana filtra oleju, wymiana filtra powietrza, wymiana filtra kabinowego - 231 pln (wszystko przywiozłem swoje), nie mam żadnych zastrzeżeń.
Ostatnio dostałem odpowiedź od SAP na temat przejścia na stałe okresy międzyobsługowe oraz utraty gwarancji:
Szanowny Panie.
W odpowiedzi informujemy Pana, że w Książce serwisowej pojazdu znajduje się następujący zapis:
>>>
Aby przeglądy samochodu mogły być wykonywane według zmiennego okresu międzyobsługowego, do silnika trzeba stosować wyłącznie zalecany olej.
Jeśli do dyspozycji nie ma takiego oleju silnikowego, obowiązuje wymiana oleju w stałych okresach. W takim przypadku samochód musi zostać przekodowany na stały okres międzyobsługowy.
<<<
Zatem z powyższego płynie wniosek, że istnieje możliwość przejścia ze zmiennych na stałe okresy międzyobsługowe.
Wykonawca usługi, biorąc pełną odpowiedzialność za jej realizację, może odmówić jej wykonywania, jeśli miałby wykonać taką usługę na materiale powierzonym przez Klienta, który nie wskazywałby na wiarygodne źródło pochodzenia.
Innymi słowy, wykonanie przeglądu na oleju silnikowym własnym Klienta, zgodnym z normą VW przewidzianą dla danej jednostki napędowej, przy zapieczętowanym oraz oryginalnym opakowaniu, nie zrywa z definicji biegu gwarancji.
Ostatnio dostałem odpowiedź od SAP na temat przejścia na stałe okresy międzyobsługowe oraz utraty gwarancji
Ponieważ już 2 raz w ciągu 30kkm zmieniałem olej w moim szkodniku ASO samo zproponowało mi przejście ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, oczywiście olej wg specyfikacji VW 502 jak dobrze pamiętam.
Ostatnio dostałem odpowiedź od SAP na temat przejścia na stałe okresy międzyobsługowe oraz utraty gwarancji
Ponieważ już 2 raz w ciągu 30kkm zmieniałem olej w moim szkodniku ASO samo zproponowało mi przejście ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, oczywiście olej wg specyfikacji VW 502 jak dobrze pamiętam.
Które to ASO jeśli można wiedzieć ?
Serwis w Głogowie stwierdził, że nie da się przeprogramować komputera na stałe okresy. Serwis w Lesznie przy pierwszej rozmowie stwierdził, że nie ma problemu z przeprogramowaniem lecz podczas drugiej rozmowy serwisant powiedział, że będą musieli trochę poeksperymentować. W O2 nie było problemu ze zmianą ale w O3 jeszcze tego nie robili i musieliby trochę "pogrzebać w ustawieniach"
Ostatnio dostałem odpowiedź od SAP na temat przejścia na stałe okresy międzyobsługowe oraz utraty gwarancji
Ponieważ już 2 raz w ciągu 30kkm zmieniałem olej w moim szkodniku ASO samo zproponowało mi przejście ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, oczywiście olej wg specyfikacji VW 502 jak dobrze pamiętam.
Które to ASO jeśli można wiedzieć ?
Serwis w Głogowie stwierdził, że nie da się przeprogramować komputera na stałe okresy. Serwis w Lesznie przy pierwszej rozmowie stwierdził, że nie ma problemu z przeprogramowaniem lecz podczas drugiej rozmowy serwisant powiedział, że będą musieli trochę poeksperymentować. W O2 nie było problemu ze zmianą ale w O3 jeszcze tego nie robili i musieliby trochę "pogrzebać w ustawieniach"
Nie no bez jaj co to za serwis. Omijał bym go szerokim łukiem. U mnie tak jak już pisałem serwis ustawił stałe okresy przeglądów olejowych jeszcze przed odbiorem auta i nie było z tym problemu.
Ostatnio dostałem odpowiedź od SAP na temat przejścia na stałe okresy międzyobsługowe oraz utraty gwarancji
Ponieważ już 2 raz w ciągu 30kkm zmieniałem olej w moim szkodniku ASO samo zproponowało mi przejście ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, oczywiście olej wg specyfikacji VW 502 jak dobrze pamiętam.
Które to ASO jeśli można wiedzieć ?
Serwis w Głogowie stwierdził, że nie da się przeprogramować komputera na stałe okresy. Serwis w Lesznie przy pierwszej rozmowie stwierdził, że nie ma problemu z przeprogramowaniem lecz podczas drugiej rozmowy serwisant powiedział, że będą musieli trochę poeksperymentować. W O2 nie było problemu ze zmianą ale w O3 jeszcze tego nie robili i musieliby trochę "pogrzebać w ustawieniach"
Nie no bez jaj co to za serwis. Omijał bym go szerokim łukiem. U mnie tak jak już pisałem serwis ustawił stałe okresy przeglądów olejowych jeszcze przed odbiorem auta i nie było z tym problemu.
Dlatego nie zdecydowałem się, żeby eksperymentowali na moim aucie.
Komentarz